Golfar du?




Spelar du golf? 




Jag gör det inte! Jag har absolut inget bollsinne, så för min del handlar det om helt andra utomhusaktiviteter som jag går igång på. 
Jag vandrar, powewalkar och hikar. Den gemensamma nämnaren är väl det faktum att man är utomhus, får en fin naturupplevelse och det ger en möjlighet till avkoppling och ett avbrott från alla skärmar, smartphones, och att alltid vara uppkopplad och nåbar. 



Att hitta ett sätt att tillbringa mer tid  utomhus skulle säkerligen alla må bra av. Frisk luft och vacker natur är som balsam för själen, med eller utan boll / vandringsstavar.

Jag har dock testat på Golf lite sporadiskt då mitt X spelade golf, men det passar inte mig. Jag testade nog mest för hans skull än för min egen.

Faktum är att en del golfbanor är otroligt vackra, fina miljöer med fantastiska vyer, och magisk landskapsarkitektur.Gå in och kolla på Links Golf på Öland för mer info, och framför allt låt dig inspireras.  Det finns även andra vackra golfbanor internationellt, exempelvis The Yellowstone Club i Montana, USA




Jag kollade in ett klipp på youtube, en banguide som visar hur banan är lagd och jag blev helt såld på naturen! Man promenera direkt vid havet mot horisonten. Vilken känsla! Jag börjar helt klart förstå vilken underbar naturupplevelse och kick det måste ge att spela på en vackra bana, det blir en extra bonus. 






Det är precis som att man får sporten på köpet, inte tvärtom som det kanske är för en inbiten golfare. 











bilder:Unsplash



Kommentarer

Populära inlägg