Släpp in ljuset...


I morse när jag kom in i mitt vardagsrum, och såg solen skina in, eller i alla fall försökte att tränga sig igenom mina fönster. Alltså på riktigt, man ser varken ut eller in. Det ser ut som någon satt upp ett dimfilter på fönsterrutorna. Det är så klart föroreningar, skitig luft och lortigt regn, samt det är nog minst 6 månader sedan jag sist putsade fönstren, med andra ord, dags för fönsterputs.



Saken är den att jag har gammaldags fönster i hela lägenheten, med gamla trälister, ett fönster har flera smårutor, bara i mitt vardagsrum så har jag 50 rutor! Då är bara ena sidan räknad. 

Sedan så har jag 4 rum till, dock inte med lika många rutor, men några balkongdörrar som har10 rutor i varje dörr. 




Ja, många fönster och rutor blir det, för att inte tala om tiden det kommer ta, om man nu inte är proffs så klart, för då går det säkert lekande lätt. 

Det är precis det jag tänker göra den här gången, jag vill testa för att se vad jag tycker.  En del av mina vänner tar in städhjälp, kökshjälp eller nanny hjälp, min prio får blir att ta hjälp med fönsterputsningen. 



Om jag blir nöjd med hur allt funkar, så kommer jag absolut använda mig av det igen. 

Kommentarer

Populära inlägg