Teknik och kreativa inspirerande lösningar

När du tänker på inredning, vad tänker du på då? Vilka ord, eller kanske bilder dyker först upp hos dig?

För mig är det absolut en känsla som allt startar med, jag känner en känsla som jag vill skapa. Ett visst rum har ett visst syfte och ska således  reflektera det syftet.


När jag har det klart för mig så börjar jag få en färg palett i mitt huvud, sedan kommer form och materialval.

Så långt tror jag de flesta är med, även om en del börjar i en annan ände.


Men det viktiga är faktiskt funktionen, så att man kan använda rummet till det som det är tänt till, och då kommer teknik, data och utrustning in. Jag slår vad om att mer än hälften inte har ägnat det en tanke, och för vissa så kanske det är det enda de tänkte på och tyckte var viktigt.


Som inredare och stylist och skapare av ett rum, så tänker man hela vägen, från utrustning av teknik till färg och materialval. Ibland kanske det är ett tillfälligt val och man hyr in den utrustning man behöver, det viktiga är att man har rätt prylar för rätt ändamål om det ska bli lyckat och funktionellt.


Låter det komplicerat? Ja, det kanske det kan vara, men att bestämma sig för vad behovet är från början, då tror jag man har lättare att hamna rätt, både vad det gäller budget, tid och slutresultat.

Kommentarer

Populära inlägg